poniedziałek, 27 lutego 2017

ORIENT EXPRESS - 1988 r. i TGV - 1995 r. w Sulejówku

[zdjęcie znalezione na forum modelarskim, wykonane w trakcie przejazdu TGV na trasie Warszawa-Kraków, autor: Andrzej Harrasek, "Rok 1995 i przyjazd składu TGV Réseau 4522 na obchody 150-lecia kolei polskich" http://forum.modelarstwo.info/threads/wizyty-szybkich-poci%C4%85g%C3%B3w-w-polsce.12428/page-2
Wygląd peronu i kładki przypomina odrobinkę to jak wówczas wyglądała również i stacja w Miłośnie]


TGV - 1995 r.
"17 czerwca TGV odbył jazdę do Terespola i z powrotem, z postojami dla zwiedzających w Siedlcach, Łukowie, Białej Podlaskiej i Terespolu. Podobnie jak poprzedniego dnia, był dostępny dla podróżnych. W Siedlcach pociąg powitali przedstawiciele władz miasta oraz orkiestra kolejowa i zespół taneczny. Czoło pociągu ozdobiono biało-czerwoną flagą, z którą jeździł do końca pobytu, i która na pamiątkę została zabrana do Francji. W Terespolu postój pociągu wyniósł 2 godz. Wśród zwiedzających była ok. 30-osobowa grupa przedstawicieli kolei białoruskich, przybyłych specjalnie na tę okazję z Brześcia."
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wizyty_poci%C4%85g%C3%B3w_TGV_w_Polsce

^^ To właśnie wtedy gdy pociąg wracał już z Terespola do Warszawy wszyscy zgromadzili się u nas na kładce nad peronami i czekali na ten przejazd pokazowy :)


16.06.1995 | TGV Reseau 4522 i Pt47-65 na dworcu w Radomiu z okazji jubileuszu 150-lecia kolei polskich. http://www.kpinfo.pl/zdjecie-6010-tgv_reseau_4522_pt47_65.html


"TGV Nord kończący swój pobyt w Polsce (przed odjazdem do Poznania i dalej do Francji) 17.06.95 na Dworcu Fabrycznym. W tle Pm 36-2. Zdj. i scan: Tomasz Miodek"
http://kolej.eu07.pl/galeria/www.pkp.com.pl/htmls/obce.htm

ORIENT EXPRESS - 1988 r.
"Jako pociąg turystyczny, nie rozkładowy, legendarne wagony kursujące niegdyś w Orient Expressie po raz pierwszy zagościły w Polsce w 1988 roku pod nazwą „Nostalgie Paryż – Stambuł Orient Express”. Przejazd zorganizowała firma Reiseburo Intraflug. Pociąg jechał na specjalnej trasie Paryż-Lyon-Kolonia-Berlin-Warszawa-Moskwa-Harbin-Pekin-Hongkong od 7 do 26 września. Trasa liczyła ponad 15 tysięcy kilometrów, trwała 19 dni i została wpisana do księgi rekordów Guinnessa. Wagony wróciły do Europy drogą morską. W Polsce na odcinku Kutno-Warszawa-Terespol pociąg prowadzony był polskimi parowozami w podwójnej trakcji Pt47-112 + Ty51-92 (Kutno – Warszawa – Siedlce) oraz Pt47-13 + Ty51-208 (Siedlce – Terespol)."
https://pl.wikipedia.org/wiki/Orient_Express


http://www.telegraph.co.uk/travel/rail-journeys/The-Orient-Express-Great-Train-Journeys/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz